
- المعلم: Lisa Maria Herzog
- المعلم: Wenxin Huang
- المعلم: Maria Khayutina

- المعلم: Lisa Maria Herzog
- المعلم: Maria Khayutina

- المعلم: Lisa Maria Herzog
- المعلم: Maria Khayutina

- المعلم: Lisa Maria Herzog
- المعلم: Maria Khayutina
Während des Semesters werden wir Ah Cheng's 阿城 Erzählung Qi wang 棋王 ("Schachkönig") gemeinsam lesen, übersetzen und besprechen. Wir werden möglicherweise auch begleitende Literatur in Betracht ziehen, da es über dieses Werk viel geforscht und viel geschrieben worden ist.
Als Prüfungsleistung werden die Teilnehmenden entweder einen Abschnitt aus der Erzählung übersetzen und präsentieren, oder einen (chinesischen) Aufsatz dazu.
- المعلم: Chiara Bocci
- المعلم: Marc Nürnberger

- المعلم: Lisa Maria Herzog
- المعلم: Maria Khayutina
- المعلم: Marc Nürnberger

- المعلم: Shing Müller

- المعلم: Shing Müller
Monuments hold space for narratives of the pasts by distilling into their structures memories of the collective. The power they carry in spatial and temporal dimensions sets the tone of history between ancestry and posterity, and the balance between heritage and evolution. In this course, we explore not only the physical traits and histories that render monuments monumental but also how they are made - and unmade (Nelson and Olin (eds.) 2015)). We examine a select corpus of monuments and objects of monumentality forged in Asian history (beginning with recently reacclaimed Sanxingdui)with reference to critical theories of materiality and phenomenology that undergird recent debates in spatial and architectural studies in archaeology.
Depending on the course schedule, a number of class meetings could be integrated with a forthcoming virtual conference in June on “cosmopolitanism” in China and the Eurasian world that will expose students to a wider scope of materials and research trends.

- المعلم: Annie Chan
Basic proficiency in Classical and modern Chinese required.
Open to Masters students
Meetings will be held via videoconferencing.

- المعلم: Annie Chan

- المعلم: Chiara Bocci
- المعلم: Jin Ye-Gerke
Teilnahmevoraussetzung: Grundkenntnisse der chinesischen Schriftzeichen
Zeit: 2 SWS / Mittwochs, von 12 bis 14 Uhr ct.
- المعلم: Mengchen Lee
GRUPPE Montag 10-12 Uhr:
Zoom-Meeting beitreten
https://lmu-munich.zoom.us/j/94428128299?pwd=TFZNRkRsQmx5TTRnaFVwSHJGb3QyQT09
GRUPPE Dienstag 12-13 Uhr:
Zoom-Meeting beitreten
https://lmu-munich.zoom.us/j/91212892776?pwd=NWFlbzJpWmU4V1JBK1REZkZkVE5VQT09
GRUPPE Dienstag 13-14 Uhr:
Zoom-Meeting beitreten
https://lmu-munich.zoom.us/j/97108098888?pwd=NFI1QTlvU0UxRzBCQmtJTXpaUEY5dz09
- المعلم: Anna Stecher
Just as our society is at present logging the collective experience of the pandemic on multiple platforms of media, historians, bureaucrats, medics, and religious leaders in early China had also recounted maladies that plagued the general populace in a variety of texts. Ranging from a terse chronicle entry on an outbreak of unknown epidemic among soldiers of an expeditionary corps to a detailed forensic report on a leprosy case, these documents shed light on the symptoms, transmission, and treatment of diseases in ancient East Asia as well as their effects on politics, livelihood, and social relations. Likewise, archaeological research in paleopathology and funerary customs has also revealed long-term changes in health conditions of local communities that resulted from agricultural intensification, demographic growth, changes in diet and settlement behavior, and increased social stratification. This course introduces historical and archaeological approaches to the study of health and disease in early China. Through a series of source materials and case studies, we examine the social and environmental histories of disease, medicine, and public health in early China.
- المعلم: Annie Chan
- المعلم: Maxim Korolkov
- المعلم: Marc Nürnberger
- المعلم: Marc Nürnberger
Dieses Tutorium richtet sich vor allem an Teilnehmende des Kurses für Klassisches Chinesisch II im Sommersemester 2021. Gemäß den Bedürfnissen und Wünschen der Teilnehmenden werden die im Hauptkurs erlernten Grundlagen für sinologische Arbeit mit Texten in klassischem Chinesisch vertieft, wiederholt und ergänzt.
Kursdetails (Moodle-Einschreibeschlüssel, Zoom-Daten) werden auf Anfrage per E-Mail mitgeteilt.
- المعلم: Marco Pouget
- المعلم: Kornshulee Nikitsch
- المعلم: Kornshulee Nikitsch
The study of ancient cultures in the steppe ecozone extending across the upper mid-latitudes of the continent of Asia is integral to learning the history of Asia at large. An important contributor to this cognizance is breakthroughs and exponential growth in archaeological and ethnoarchaeological research in the last 50 years. This course offers an examination of the key findings (for this course, primarily from Russia, China, Mongolia, and Kazakhstan) that have provided critical insights into ways environment shaped human societies - and vice versa - in this vast region known for its vibrant crosscultural histories.
Prerequisite: Readings in Chinese are required for Sinology majors.
- المعلم: Annie Chan
Dieses Tutorium richtet sich an Teilnehmer*innen des Kurses für Klassisches Chinesisch II im Sommersemester 2020. Gemäß den Bedürfnissen und Wünschen der Teilnehmer*innen werden die im Hauptkurs erlernten Grundlagen für sinologische Arbeit mit Texten in klassischem Chinesisch vertieft, wiederholt und ergänzt.
- المعلم: Marco Pouget

- المعلم: Shing Müller

- المعلم: Shing Müller
Lektüren aus dem Werk Hainei shizhou ji 海内十洲記, traditionell dem Alchemisten Dongfang Shuo 東方朔 zugeschrieben. Der (unbekannte) Autor dieses Traktats präsentiert Länder, Völker, Pflanzen und Tiere, welche sich auf den "Zehn Inseln innerhalb der Meere" befinden. Ausgewählte Auszüge aus diesem faszinierenden Werk werden im Kurs gelesen, übersetzt und besprochen".
- المعلم: Chiara Bocci
- المعلم: Christian Grau
Teilnahmevoraussetzung: Grundkenntnisse der Minnanhua I
Zeit: 2 SWS / Mittwochs, von 10 bis 12 Uhr ct.
- المعلم: Mengchen Lee
- المعلم: Marc Nürnberger
- المعلم: Jiehua Cai

- المعلم: Chiara Bocci
- المعلم: Annie Chan
- المعلم: Christian Grau
- المعلم: Maria Khayutina
- المعلم: Clara Luhn
- المعلم: Shing Müller
- المعلم: Marc Nürnberger
- المعلم: Jakob Pöllath
- المعلم: Armin Selbitschka
- المعلم: Andreas Siegl
- المعلم: Anna Stecher
- المعلم: Hans van Ess
- المعلم: Jingying Wei
- المعلم: Jin Ye-Gerke